Saturday, May 30, 2009

Hantu oh hantu

kenapa dalam dunia yg moden ini masih ada org percaya pasal hantu..kalau nak cerita pasal hantu nih memang tegak bulu roma.dah la aku selalu balik rumah lewat-lewat malam.tapi aku bukan nak nafikan kewujudan hantu tuh.masalahnya muak laa nak degar cerita pasal hantu nih.aku bukannyer apa pasal ada sorang mamat nih dia dok cerita mai pasal hantu.

kenapa kita dari kecik selalu diajar pasal hantu.budak kecik yang umur tujuh tahun pun tahu pasal hantu.kenapa..kenapa...yang tu masih jadi tanda tanya di benak otak aku sampai laa nih..bukannyer nak nafikan kewujudan hantu tuh.orang tua-tua dulu banyak cerita pasal hantu nih..kalau nak cerita pasal hantu nih memang banyak laa ada hantu pocong ada hantu lonjong, hantu tanglong, hantu langsuir, hantu jepun(hantu melayu takdak kee.?) dan sebagainya..tuh belum tambah dengan hantu omputih lagi..kalau tengok cerita filem pasal hantu memang syok laa..jin, syaitan adalah makhluk ghaib ciptaan Allah s.w.t.
tujuan jin dan syaitan adalah untuk menyesatkan manusia.tujuan aku tulis pasal hantu nih bukanyer apa.hantu nih bukan nyer leh buat apa pun kat manusia.yang bahaya nih sebenarnya manusia itu sendiri.cuba tengok kat palestin.apa dah jadi.ramai org saudara islam kita di sana terkorban kerana perbuatan puak-puak zionis nih.yang tuh laa kot hantu..tapi adakah kita prihatin terhadap saudara kita nih.
aku malas laa nak cerita pasal hantu nih panjang-panjang.kalau boleh perkataan hantu nih jangan wujud dalam kamus kehidupan kita.sebab ia tak membawa apa-apa makna pun.ia hanya jelmaan jin dan syaitan semata-mata.semoga kita tidak taksub sangat dengan benda-benda macam nih.

kalau kita tengok video kat bawah nih pun dah faham apa yang nak di sampaikan oleh dato dr fazilah khamsah.beliau pun malas nak cerita pasal benda nih panjang-panjang.


No comments: